• شماره تماس :05135315802

  • ساعت کاری :8 صبح تا 8 بعدظهر

چطور مهارت ارتباطات خود را رشد دهیم!؟

در این پست می‌فهمید که چرا یک ارتباط خوب مهم است و برای پیشرفت این مهارت چه باید بکنیم؟

 

همه به خوبی می‌دونیم که مهارت ارتباطات چقدر در زندگی ما اهمیت دارد مخصوصا در حرفه و کار ما؛ به این خاطره که "من آدم خوش برخوردی هستم" پایه ثابت تمام رزومه‌هاست.

با این حال بصورت شفاف نمیشه گفت که چرا ارتباطات اهمیت دارد ولی کاملا در خاطر همه ما تمام معایب یک ارتباط بد واضح و مبرهن هست.

اما منظور از یک ارتباط خوب چیه؟ و چطور می‌توانیم این مهارت را رشد بدیم؟

قبل از اینکه بریم به سراغ نکاتی که مهارت ارتباط شما را افزایش خواهد داد لازم هست که بدونیم هدف هر ارتباطی چیست؟

خیلی ها به اشتباه داشتن مهارت ارتباطات رو فقط در افزایش جذابیت فرد میبینند اما هدف اصلی و نهایی هر ارتباطی:

انتقال صحیح مفهوم ذهنیمون به طرف مقابل هست!

حالا یک سوال از شما دارم

شما اکثر در ارتباطاتتون بدنبال انتقال چه مفهومی هستید؟

بسرعت بریم سراغ نکات اصلی این پست.

شناخت مخاطب

فهمیدن اینکه دقیقا با چه کسی دارید ارتباط برقرار می‌کنید حیاتیه!

شما ممکن است فردی با دستانی پر از اعداد و ارقام و منطق باشید. اما اگر بخواهید وارد فضایی خلاقانه بشوید باید کمتر از داشته های خود استفاده کنید و خودتون رو در دنیای آن اتاق رها کنید.

هنگام برخورد با مدیران ارشد ، سفت و جدی بودن مناسب است ، اما با کارکنان جوان تر ، رویکرد آرام تر می تواند بهتر باشد.

همه چیز به انعطاف پذیری برمی گردد. سعی کنید پلاک درب هر اتاقی را بخوانید و از قبل آماده شوید.

قبل از رفتن به جلسه یا ارائه ، با دقت به این فکر کنید که چه کسی در آنجا حضور دارد و بهترین راه برای تنظیم کلمات و زبان بدن برای جذب آنها چیست؟

ارتباط خوب این نیست که خود را به دیگران تحمیل کنید، بلکه تناسب نحوه انتقال پیام (صدا، لحن و زبان بدنتون) برای اطمینان از انتقال پیام شما الزامیست!

مختصر باشید

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک جلسه تحت سلطه کسی باشد که در مورد موضوعی بحث می کند ، در حالی که فقط چند کلمه کافی بود.

مردم زمان مفیدی را برای شرکت در یک جلسه یا ارائه در اختیارتون قرار می‌دهند ، بنابراین به این فکر کنید که چگونه می توانید آنچه را که می خواهید به زبان ساده بیان کنید.

هنگام صحبت کردن ، باید به سوابق کسانی که در اتاق هستند توجه کنید. به یاد داشته باشید که هرچه واضح تر باشید ، احتمال اینکه ایده های شما به ثمر برسند بیشتر است.

زیاده گویی یا دادن اطلاعات زیاد همیشه نشانه تسلط شما به موضوع نیست، شما باید برای هر مطلبی که ارائه می‌دهید نیازش را در مخاطب ایجاد کنید. اگر بتوانید این کارا انجام دهید قطعا هرقدر ارتباط شما طولانی تر شود بهتر است اما احتمال اینکه در این کار کاملا موفق باشید خیلی کم است پس تا جایی که میتوانید مطالب خودتان را خلاصه کنید!

البته گرفتن بازخورد نسبت به میزان توضیحات و فهم از مخاطب نکته بسیار کمک کننده‌ای خواهد بود. شما تا زمانی که مخاطب مفهوم شما را نفهمیده میتوانید توضیحات خودتان را اضافه کنید اما به محض فهمیدن موضوع توسط مخاطب از اضافه گویی دوری کنید.

شفاف باشید

شفافیت پسر عموی مختصر است. همانطور که استفاده از ده کلمه در هنگام کار ضروری است ، ارتباط خوب نیز بر استفاده از کلمات مناسب استوار است.

دقیقاً می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید و چه نکاتی را می خواهید بیان کنید؟

ممکن است بخواهید از قبل به این موضوع فکر کنید ، ایده های خود را آماده کرده و ساختار دهید تا بتوانید به آن ادامه دهید. در مورد موضوعاتی که می خواهید در مورد آنها صحبت کنید و مسائل کلیدی که می خواهید به آنها بپردازید برنامه ریزی کنید.

شما حتی می توانید اهداف خود را از قبل با افراد به اشتراک بگذارید ، بنابراین شرکت کنندگان دقیقاً می دانند که می خواهید در مورد چه چیزی بحث کنید و چگونه روی موضوع باقی بمانید.

هرچقدر بتوانید شفافیت کلام خودتان را افزایش بدهید بی شک امکان دستیابی شما به اهدافتان افزایش پیدا خواهد کرد.

بعنوان یک نکته کمک کننده این سوال را همیشه قبل از ارتباطی از خود بپرسید:

دقیقا چرا دارم این کار را میکنم؟

شک نکنید که این پرسش از خود کمک بی نظیری به شفافیت ارتباطات شما خواهد کرد.

واسطه خودش یک پیام است

ارتباط چهره به چهره برای ایجاد اعتماد و مسئولیت در یک ارتباط حیاتی است مخصوصا در ارتباطات حرفه‌ای؛هرگز خوب نیست که پشت ایمیل ها یا فضای مجازی پنهان شوید (تا آنجا که ممکن است وسوسه انگیز باشد).

با این حال ، به همان اندازه مهم است که بدانید آیا آنچه می خواهید ارتباط برقرار کنید واقعاً شایسته ملاقات است یا می تواند فقط در یک ایمیل یا چت گروهی مورد بحث قرار گیرد.

به طور فزاینده ای آینده ارتباطات تجاری به صورت آنلاین در حال حرکت است ، بنابراین آشنایی با نحوه نوشتن ایمیل ها کلید موفقیت است.

گوش کن

ارتباط خوب یک خیابان دو طرفه است ارتباط برقرارکنندگان بزرگ شنونده های بزرگ نیز هستند.

فراموش نکنید، ارتباطات این است که بتوانید اطرافیان خود را در انجام بهتر کارها کمک کنید. این بدان معناست که نظرات مردم را در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که به بازخورد گوش می دهید و واقعاً آنچه را که مخاطب‌های شما می گویند ، می شنوید.

اگر در حال ارائه سخنرانی هستید ، برای سوال و بحث وقت بگذارید. اگر در جلسه هستید ، خودتان و دیگران را خسته نکنید و اجازه دهید دیگران صحبت کنند مخصوصاً اگر مرد هستید و هنوز هیچ زنی صحبت نکرده است.

پرسیدن سوال هرگز ضرری ندارد این نشان می دهد که علاقه مند هستید و به مخاطب خود توجه دارید.

آخرین پست ها

18 آبان 1399 / ابوالفضل اکبری
30 مرداد 1399 / ابوالفضل اکبری
19 فروردين 1399 / ابوالفضل اکبری
19 دی 1398 / ابوالفضل اکبری

آدرس

آدرس :

ایران ،خراسان رضوی ،مشهد

شماره تماس :

05135315802

آدرس ایمیل:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

آخرین مطالب

18 آبان 1399 / ابوالفضل اکبری
30 مرداد 1399 / ابوالفضل اکبری
19 فروردين 1399 / ابوالفضل اکبری

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین خبرهای سایت ابوالفضل اکبری در خبرنامه سایت عضو شوید .
ثبت